Pored projekata koje Centar za obrazovne politike realizuje bilo samostalno bilo u saradnji sa drugim institucijama, COP takođe sprovodi naručene analize, sastavlja izveštaje za razne institucije i organizacije i pruža podršku relevantnim inicijativama u oblasti obrazovanja. Na ovoj stranici smo prikazali spisak tih aktivnosti.
- - -
Ispitivanje zadovoljstva roditelja poludnevnim fleksibilnim programima u okviru projekta „Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje“ (septembar 2023 – februar 2024)
-
Jedan od ključnih rezultata projekta „Inkluzivno predškolsko vaspitanje i obrazovanje“ (u okviru projektne komponente „Podrška deci i porodicama iz osetljivih društvenih grupa“), jeste da je oko 3.800 dece uključeno u sistem predškolskog vaspitanja i obrazovanja (PVO) kroz poludnevne/fleksibilne programe, i to upravo dece iz marginalizovanih društvenih grupa uzrasta od 3 do 5,5 godina. Stoga, Centar za obrazovne politike (COP) sprovodi istraživanje radi sagledavanja kvaliteta i efektivnosti ovih programa kroz anketiranje roditelja/staratelja dece iz 34 jedinice lokalne samouprave.
-
U okviru ovog zadatka, COP razvija metodološki okvir istraživanja sa instrumentima, pilotira instrumente i sprovodi telefonsko istraživanje na uzorku od 450 roditelja/staratelja.
-
COP kreira i evaluativni izveštaj na osnovu rezultata istraživanja, sa preporukama za implementaciju projektnih intervencija u sistem PVO, koje bi trebalo da doprinesu daljem poboljšanju mogućnosti ranog razvoja i učenja, smanjenju nejednakosti u PVO, većoj dostupnosti i diverzifikaciji ponude programa itd.
Analiza uloge i položaja nedržavnih aktera u Srbiji i Crnoj gori za potrebe izrade UNESCO studije (april-jul 2022)
-
Centar za obrazovne politike je u saradnji sa Mrežom centara za obrazovne politike (NEPC) a za potrebe izrade UNESCO studije uradio analize podataka o ulozi i položaju nedržavnih aktera u obrazovanju kako za Srbiju, tako i za Crnu Goru. Analiza je imala za cilj da odgovori na pitanja kao koje javne politike, zakonska dokumenta i drugi akti postoje i regulišu angažovanje nedržavnih aktera u pružanju obrazovanja, zatim koji su načini na koji su nedržavni akteri angažovani u pružanju obrazovanja u okviru sistema obrazovanja itd.
-
Rezultati pojedinačnih analiza za Srbiju i Crnu goru, kao i za brojne druge zemlje, bili ključni izvori i oslonci za izradu UNESCO studije „NON-STATE ACTORS IN EDUCATION: Who chooses? Who loses?“ koju preporučujemo jer sistematizuje važne i do sada nedostajuće podatke iz različitih zemalja i poziva kreatore obrazovnih politika da preispitaju odnose sa nedržavnim akterima u smislu fundamentalnih izbora: između jednakosti i slobode izbora; između podsticanja inicijative i postavljanja standarda; između obrazovanja i drugih društvenih sektora i sl.
Regionalni program liderstva i mobilnosti mladih (oktobar 2021 – juni 2022. godine)
-
Projekat “Regionalni program liderstva i mobilnosti mladih“ zajednički sprovode Centar za obrazovne politike iz Beograda (Srbija) i Centar za nauku, inovacije i razvoj (SCiDEV) iz Tirane (Albanija), uz podršku Fondacije za otvoreno društvo iz Srbije i Albanije, za cilj ima unapređivanje regionalne i interkulturalne saradnje mladih iz Srbije i Albanije, jačanje liderskih kompetencija, kompetencija za aktivno učešće, angažovanje i zalaganje za promene u društvu, razvoj istraživačkih kompetencija, kritičkog mišljenja, veština zagovaranja itd.
-
Na otvorenom pozivu za podnošenje istraživačkih projekata objavljenom u Srbiji i Albaniji izabrano je osmoro mladih istraživača koji će u periodu trajanja projekta dobiti priliku da upoznaju bolje drugu zemlju, učestvuju u programu izgradnje istraživačkih i liderskih kapaciteta i uz mentorsku podršku realizuju istraživanje na odabranu temu. Istraživači su teme prijavljivali u okviru dve prioritetne oblasti Digitalna transformacija u obrazovanju i Participacija mladih.
-
Tokom trajanja projekta mladi istraživači će tokom boravka u Albaniji ili Srbiji imati priliku da urade komparativno istraživanje, imati organizovane zajedničke kulturne aktivnosti i međusobno se pomagati u procesu istraživanje. Nakon realizacije istraživanja svaki od mladih istraživača će promovisati i koristiti nalaze svog istraživanja u skladu sa planom zagovaranja koji su razvili tokom projekta i organizovati samostalne omladinske inicijative.
-
O važnosti projekta „Regionalni program liderstva i mobilnosti mladih“ i iskustvu mladih istraživača i predstavnika organizacija koje su sprovodile projekat, pogledajte u videu: https://www.youtube.com/watch?v=NCblg9RSiMc
Analiza o nastavnicima i stručnim saradnicima u okviru UNESCO Regionalnog izveštaja o inkluziji i obrazovanju u Centralnoj i Istočnoj Evropi, Kavkazu i Centralnoj Aziji (2020)
-
U okviru izveštavanja o napretku u ostvarenosti 4 Cilja održivog razvoja (SDG) UNESCO u 2020. godini priprema Regionalni izveštaj o inkluziji i obrazovanju u Centralnoj i Istočnoj Evropi, Kavkazu i Centralnoj Aziji.
-
Centar za obrazovne politike je zadužen za analizu podataka o nastavnicima i stručnim saradnicima iz ukupno 31 zemlje i izradu poglavlja pod nazivom „Nastavnici i stručni saradnici“ u okviru Regionalnog izveštaja, u saradnji sa Mrežom centara za obrazovne politike (NEPC) i regionalnim partnerima.
-
Prikupljanje podataka realizuje se u partnerstvu sa Evropskom agencijom za posebne potrebe i inkluzivno obrazovanje.
-
Cilj analize je da prikaže nivo spremnosti i obučenosti školskog osoblja za sprovođenje inkluzivne obrazovne prakse, profesionalnog razvoja školskog osoblja u oblasti inkluzivnog obrazovanja i njihove motivacije. U poglavlju će biti predstavljena komparativna analiza i glavni trendovi u zemljama obuhvaćenim izveštajem, kao i zaključci i preporuke za unapređenje politika koje se odnose na školsko osoblje i inkluzivno obrazovanje.
Analiza napretka Srbije u procesu pregovora sa Evropskom unijom u poglavljima 25 i 26 (2020)
-
Cilj analize je sagledavanje ostvarenih zahteva iz poglavlja koja se odnose na nauku, istraživanje, obrazovanje i kulturu, od trenutka otvaranja i privremenog zatvaranja ovih poglavlja (2016/2017. godine) do kraja 2019. godine. U analizi je predstavljeno početno stanje u ovim oblastima, pregled ostvarenih mera i aktivnosti i segmenti politika koje je potrebno i dalje unapređivati.
-
Rezultati analize prezentovaće se na konferenciji „Evropske integracije Srbije 2016-2020: Koliko smo napredovali ka članstvu u EU?” u februaru 2020. godine.
-
Naručilac analize je Fondacija Fridrih Ebert u Srbiji.
Mapiranje omladinskih politika, programa i mehanizama za participaciju mladih u donošenju odluka na Zapadnom Balkanu (2019)
-
Cilj projekta je predstavljanje sveobuhvatnog pregleda postojećih nacionalnih politika i programa za mlade, kao i mapiranje glavnih nacionalnih i međunarodnih intervencija donatorske zajednice koje su ciljale na omladinsko stanovništvo u pet zemalja Zapadnog Balkana.
-
Ovaj projekat podrazumeva izradu pet nacionalnih izveštaja koji obuhvataju pregled nacionalnih okvira omladinskih politika, opis postojećih mehanizama participacije mladih u kreiranju javnih politika i stanje u uspostavljanju nacionalnih saveta za mlade, kao i pregled značajnih intervencija donatorske zajednice koje su ciljale populaciju mladih.
-
Centar za obrazovne politike je zadužen za izradu izveštaja za Srbiju i komparativnog izveštaja, koji je identifikovao primere dobre prakse, prilike za razmenu iskustava i učenje, kao i preporuke o mogućnostima da se zajedničkim naporima radi na unapređenju politika mladih i povećanju efikasnog uključivanja mladih u proces donošenja odluka u Zapadnom Balkanu.
-
Projekat se sprovodi u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Kosovu* i Severnoj Makedoniji.
-
Projekat se sprovodi od maja do juna 2019. godine a podržao ga je Regionalni savet za saradnju (RSS).
Izveštaj o sprovođenju Akcionog plana za sprovođenje Strategije razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020. godine za 2018. godinu (2019)
-
Glavni cilj sprovedenih aktivnosti je bio pružanje podrške Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije (MPNTR) u izveštavanju o sprovođenju aktivnosti iz Akcionog plana za sprovođenje Strategije razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020. godine koje su realizovane tokom 2018. godine.
-
Izrada izveštaja podrazumevala je pregled relevantnih dokumenata, prikupljanje i sistematizaciju kvalitativnih i kvantitativnih podataka, analizu i interpretaciju podataka, kao i prezentovanje rezultata predstavnicima MPNTR i Tima za socijalno uključivanje i smanjene siromaštva Vlade Republike Srbije.
-
Izveštaj je izrađen u periodu od februara do marta 2019. godine.
-
Naručilac izveštaja je Tim za socijalno uključivanje i smanjene siromaštva Vlade Republike Srbije.
Studija izvodljivosti uvođenja obaveznog srednjeg obrazovanja u Srbiji (2018-2019)
-
Studija izvodljivosti je izrađena sa ciljem da posluži kao osnova za razmatranje mogućnosti uvođenja obaveznog srednjeg obrazovanja u Srbiji. Rad na studiji je obuhvatao analizu međunarodne prakse kada je u pitanju uvođenje obaveznog srednjeg obrazovanja (pregled različitih modela i efekata na obrazovni sistem, posledice na promene zakonske regulative, itd.), analizu različitih podataka vezanih za obrazovanje u Srbiji (broj škola, učenika, nastavnika, demografski trendovi, finansijska izdvajanja za obrazovanje sa centralnog i lokalnog nivoa, itd.), ispitivanje stavova različitih zainteresovanih strana (predstavnika škola, stručnih institucija, roditelja, itd.) o mogućnostima uvođenja obaveznog srednjeg obrazovanja, primenu različitih scenarija na situaciju u Srbiji i konsultacije sa donosiocima odluka.
-
Rad na ovoj studiji je bio od posebne važnosti jer Strategija razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020. godine predviđa uvođenje obaveznog srednjeg obrazovanja, te je donosiocima odluka bila potrebna istraživačka građa koja će poslužiti za odabir, za Srbiju, najadekvatnijeg modela.
-
Dr Stiven Hajneman, ekspert za obrazovnu ekonomiju sa Vanderbilt Univerziteta u Tenesiju (SAD), pružio je stručnu podršku istraživačima Centra za obrazovne politike u radu na ovoj studiji.
-
Projekat je sproveden u periodu od februara 2018. do jula 2019. godine.
-
Naručilac studije je UNICEF u Srbiji.
Izrada metodologije za izveštavanje o sprovođenju Akcionog plana za sprovođenje Strategije razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020. godine (2018)
-
Cilj izrade metodologije za izveštavanje o sprovođenju Akcionog plana za sprovođenje Strategija razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020. godine je bio pružanje podrške Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije u procesu izveštavanja o sprovođenju pomenutog Akcionog plana, u kontekstu zahteva koji proizilaze iz procesa evropskih integracija.
-
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je od istraživača Centra za obrazovne politike dobilo i dodatnu podršku u pripremi izveštaja o sprovođenju aktivnosti iz Akcionog plana koje su se realizovale u periodu od 2015. do 2018. godine, kao i razvoj metodologije za samoevaluaciju u okviru Sektorske budžetske podrške (SBS).
-
Aktivnosti su sprovedene u periodu od marta do avgusta 2018. godine uz podršku GIZ-a (Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit GmbH).
Studija izvodljivosti racionalizacije školske mreže i aktivnost mapiranja škola u Srbiji (2017-2018)
-
Studija izvodljivosti racionalizacije školske mreže je pripremljena u sklopu pružanja podrške Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, sa krajnjim ciljem procene preduniverzitetske školske mreže u Srbiji i predstavljanja nekoliko mogućih modela optimizacije mreže škola.
-
U okviru rada na studiji razvijena je metodologija za grupisanje škola u skladu sa mogućnostima racionalizacije, izvršena je aktivnost mapiranja škola u Srbiji u vidu izrade geografskih mapa i njihovo grupisanje u skladu sa pomenutom metodologijom. Za svaku od grupa škola su predloženi modeli optimizacije, pri čemu se vodilo računa ne samo o povećanju efikasnosti mreže škola već i o obrazovnoj jednakosti i dostupnosti obrazovanja.
-
Studija je realizovana u saradnji sa spoljnim saradnicima – Dr Mihajlom Babinom (obrazovni ekspert) i Dr Verkom Jovanović (ekspertkinja u oblasti geonauke).
-
Izrada studije je trajala od maja 2017. do marta 2018. godine.
-
Naručilac studije je Svetska Banka.
Umrežavanje poljoprivrednih škola u Srbiji (2018)
-
Cilj ovog projekta je umrežavanje poljoprivrednih škola u Srbiji kroz zajedničku izradu digitalnih nastavnih materijala i njihovo deljenje i razmenu.
-
Fokus projekta je bio na izgradnji kapaciteta nastavnika da razvijaju digitalne materijale, a kao krajni proizvod, razvijena je online platforma „AgroNet Srbija“ u okviru koje nastavnici dele kreirane materijale među sobom i sa svim drugim zainteresovanim stranama.
-
U projektu je učestvovalo 28 poljoprivrednih škola širom Srbije.
-
Projekat je sproveden u periodu od januara do aprila 2018. godine u saradnji sa Zavodom za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i Evropskom fondacijom za obuku (European Training Foundation).
Alternativno izveštavanje za sprovodjenje Akcionog plana za poglavlje 23 (2017)
-
Projekat ima za cilj da utvrdi kvalitet realizacije mera u Akcionom planu za Poglavlje 23, u odeljcima o borbi protiv korupcije u posebno osetljivim oblastima, o represiji korupcije, uključivanju civilnog društva u programe borbe protiv korupcije i o unapređenju stanja u pravosuđu i u oblasti osnovnih prava.
-
Projekat zajednički realizuju Beogradski centar za bezbednosnu politiku (BCBP) i partneri - Udruženje javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca Srbije (UTS), Udruženje pravnika za medicinsko i zdravstveno pravo Srbije (SUPRAM) i Centar za obrazovne politike (COP) od jula do decembra 2017. godine.
-
Istraživački nalazi biće pretočeni u Alternativni izveštaj u kom će biti predstavljena glavna dostignuća i propusti u primeni Akcionog plana, sa aspekta sprovedenosti mera i aktivnosti, njihovih stvarnih efekata i uticaja na unapređenje prava građana.
Mapiranje pozicija o uzajamnom priznavanju profesionalnih kvalifikacija doktora medicine, doktora stomatologije, arhitekata i građevinskih inženjera (2016-2017)
-
Centar za obrazovne politike je u periodu od novembra 2016. do aprila 2017. godine sproveo regionalno terensko istraživanje i izradio studiju „Mapiranje pozicija o uzajamnom priznavanju profesionalnih kvalifikacija doktora medicine, doktora stomatologije, arhitekata i građevinskih inženjera“ u sedam članica CEFTA sporazuma.
-
Istraživanje je uključivalo kvalitativnu metodologiju i ukupno je intervjuisano 137 predstavnika iz 94 institucije/organizacije (resorna ministarstva, profesionalna udruženja, relevantni fakulteti).
-
Studija je poslužila kao osnova za diskusiju o otpočinjanju pregovora o međusobnim sporazumima o priznavanju profesionalnih kvalifikacija u jugoistočnoj Evropi za navedene četiri profesije.
-
Naručilac Studije je Regionalni savet za saradnju (RSS)
Studija „Mreža osnovnih i srednjih škola u Gradu Smederevu“ (2016)
-
Cilj studije je predstavljanje pregleda trenutnog stanja mreže osnovnih i srednjih škola na teritoriji Grada Smedereva i izrada modela optimizacije i preporuka za unapređenje mreže škola.
-
U okviru studije analizirani su dostupni podaci i, na osnovu njih, razvijeni su predlozi različitih opcija optimizacije mreže škola koji predstavljaju podršku u procesu donošenja odluka o novoj mreži osnovnih i srednjih škola u ovom gradu. Preporuke u okviru studije su koncipirane tako da poštuju principe i ciljeve obrazovnih politika u Srbiji (racionalnost, efikasnost, kvalitet obrazovnog procesa i dostupnost obrazovanja).
-
Studija je izrađena u periodu od avgusta do oktobra 2016. godine.
-
Naručilac studije je Grad Smederevo.
Studija “Mreža osnovnih škola i predškolskih ustanova u Beogradu” (2015-2016)
-
Studija je izrađena za potrebe donosilaca odluka na nivou Grada Beograda sa ciljem predstavljanja različitih scenarija za racionalizaciju mreže osnovnih škola i predškolskih ustanova.
-
Izrada studije podrazumevala je analizu postojećeg stanja mreže na osnovu dostupnih podataka i pravne regulative, izradu alternativnih scenarija razvoja mreže i njihovih fiskalnih posledica, kao i izradu predloga modela optimizacije mreže, uključujući zaključke i preporuke.
-
Za potrebe studije izrađena je i web aplikacija Atlas beogradskog obrazovnog sistema (ABOS), koji predstavlja jedinstven instrument čija primena omogućava praćenje statističkih podataka/indikatora i aktivno upravljanje mrežom osnovnih škola i predškolskih ustanova. ABOS je dostupan ovde.
-
Studija je izrađena u periodu od avgusta 2015. do aprila 2016. godine.
-
Naručilac studije je Sekretarijat za obrazovanje i dečju zaštitu Grada Beograda.
Koodinacija prikupljanja podataka i priprema izveštaja za Srbiju za 2014. godinu o Torino procesu (2014-2015)
-
U okviru Torino procesa, koji za cilj ima jačanje politika stručnog obrazovanja koje se zasnivaju na istraživačkim nalazima, COP je sproveo opsežan konsultativni proces sa više od trideset stručnjaka u oblasti srednjeg stručnog obrazovanja u Srbiji i pripremio izveštaj za 2014. godinu. Izveštaj sadrži analizu aktuelnih politika SSO u Srbiji i procenu njihovih rezultata. Izveštaj je dostupan ovde (na engleskom jeziku).
-
Naručilac ovog izveštaja je Evropska fondacija za trening (European Training Foundation ETF).
Koordinacija Radne grupe za pregovaračka poglavlja 25 i 26 (Nauka i istraživanje; Obrazovanje i kultura) u okviru Nacionalnog konventa o Evropskoj uniji (NKEU) (2014-2017)
-
Na inicijativu Evropskog pokreta u Srbiji, uspostavljen je Nacionalni konvent o Evropskoj uniji - stаlnо tеlo u оkviru kојеg sе vоdi tеmаtski strukturirаnа dеbаtа prеdstаvnikа držаvnе аdministrаciје, pоlitičkih pаrtiја, nеvlаdinih оrgаnizаciја, stručnjаkа, privrеdе, sindikаtа i prоfеsiоnаlnih оrgаnizаciја, о pristupаnju Srbiје Еvropskoj uniji. NKЕU se uspostavlja pre svega kао tеlо za pоsеbnu sаrаdnju Nаrоdnе skupštinе Republike Srbije i civilnоg društvа u prоcеsu pristupnih prеgоvоrа, u skladu sa dоbrоm prаksom strаtеškе sаrаdnjе civilnоg društvа sа nајvišim zаkоnоdаvnim tеlоm u zemlji i izаbrаnim prеdstаvnicimа grаđаnа.
-
Centar za obrazovne politike i Obrazovni forum su koordinatori radne grupe za pregovaračka poglavlja 25 i 26 (Nauka i istraživanje; Obrazovanje i kultura) u okviru Nacionalnog konventa o Evropskoj uniji (NKEU).
-
Više o NKEU pročitajte ovde.
Podrška Programu: Učešće Srbije u Otvorenom metodu koordinacije (OMK) Evropske unije u obrazovanju i obuci Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije (2014-2015)
-
Otvoreni metod koordinacije predstavlja mehanizam EU u oblasti „mekog“ zakonodavstva. Učešćem u radnim grupama OMK-a, Republika Srbija ima mogućnost da kao ravnopravan učesnik koristi najbolje prakse država članica EU i saznaje o njihovim obrazovnim politikama, kao i da predstavi ostvarenost svojih strateških i reformskih aktivnosti. Ono omogućava ne samo razmenu primera dobre prakse i osnov za unapređenje kvaliteta obrazovanja, već i adekvatnu pripremu za ispunjavanje uslova u toku pregovora za pristupanje Republike Srbije Evropskoj uniji.
-
Centar za obrazovne politike pruža stručnu i administrativnu podršku u realizaciji inicijative zajedno sa Timom za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva, projektom „Opšte obrazovanje i razvoj ljudskog kapitala“ IPA 2011 i TEMPUS kancelarijom.
-
Više o Programu pročitaje ovde.
Izrada brošure "Podrška obrazovanju dece iz siromašnih porodica" (2013)
-
Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva u saradnji sa UNICEF-om je podržao izradu studije pod nazivom „Analiza uticaja politika - pružanje dodatne podrške učenicima iz osetljivih grupa u preduniverzitetskom obrazovanju” tokom 2013. godine. Na osnovu analize trenutnog stanja date su preporuke za unapređenje mera za podršku obrazovanju dece iz porodica niskog socioekonomskog položaja. Celokupan materijal se može preuzeti ovde.
-
Na osnovu ove analize, Centar za obrazovne politike je izradio brošuru „Podrška obrazovanju dece iz siromašnih porodica“ koju su objavili Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije i UNICEF.
Evaluacija projekta Pružanje unapređenih usluga na lokalnom nivou - DILS (2013-2014)
-
Ova studija je za cilj imala evaluaciju efekata dve komponente projekta DILS koje se odnose na obrazovanje: a) programa "Jačanje škola za inkluzivno obrazovanje" na školskom nivou, koji obuhvata obuku za školsko osoblje i grantova za školske projekte i b) program "Obrazovna inkluzija Roma" (DILS/REF program).
-
Studiju je naručilo Ministrastvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.
Mapiranje aktuelnih politika za nastavnike u Srbiji (2013)
-
COP je za potrebe ove studije uradio pregled aktuelnih nastavničkih politika u Srbiji i izveštaj na osnovu prikupljenih podataka, najznačajnih rezultata i zaključaka istraživanja, sa ciljem informisanja članova Mreže centara za obrazovne politike o trenutnoj situaciji i identifikacije gorućih tema i ideja za nove projekte Mreže u budućnosti. Na osnovu pojedinačnih izveštaja iz zemalja, sačinjena je komparativna studija o politikama za nastavnike u NEPC regionu. Studija je dostupna ovde (na engleskom jeziku).
-
Naručilac ove studije bila je Mreža centara za obrazovne politike (Network of Education Policy Centres - NEPC).
Evaluacija Programa regionalne saradnje Radne grupe za razvoj i unapređenje ljudskog kapitala (2013)
-
Cilj ove studije bilo je procenjivaje kratkoročnuh i dugoročnih efekata koje je Program regionalne saradnje imao na pojedince uključene u program, u odnosu na njihovo prethodno znanje, iskustva i veštine i davanje preporuka za unapređenje Programa u kontekstu promocije regionalne saradnje kroz umrežavanje i razmenu znanja, jačanje administrativnih kapaciteta državnih službenika i izgradnje novih, uz jačanje već postojećih partnerstava.
-
Izradu studije naručila je Radna grupa za razvoj i unapređenje ljudskog kapitala Regionalnog saveta za saradnju (Task Force Fostering and Building Human Capital - TFBHC of the Regional Cooperation Council - RCC), a finansijski je podržao KulturKontakt Austrija.
Studija izvodljivosti za otvaranje državnog Integrisanog Univerziteta u Užicu (2013)
-
Cilj Studije izvodljivosti za otvaranje državnog Integrisanog Univerziteta u Užicu bio je identifikacija i davanje preporuka o potrebnim studijskim programima i profilima u odnosu na trenutne i buduće potrebe tržišta rada na području Zlatiborskog regiona, procena potencijalne studentske populacije i potrebnog nastavnog i nenastavnog kadra Integrisanog Univerziteta u Užicu, te procena ekonomske koristi otvaranja Integrisanog Univerziteta u Zlatiborskom regionu.
-
Studiju je naručio USAID, u okviru Projekta održivog lokalnog razvoja.
-
Preuzmite studiju ovde (srpski jezik).
Pomoć u pripremi instrumenata za prikupljanje podataka i analizi podataka (2012)
-
Pregled studentskih upitnika za Antikorupcijsku studentsku mrežu (ACSN) u Jugoistočnoj Evropi o studentskim stavovima i iskustvima vezanim za korupciju u visokom obrazovanju. Pomoć u analizi podataka i finalizaciji izveštaja na datu temu.
-
Ovu aktivnost je naručio Program podrške visokom obrazovanju (HESP) pri Fondaciji za otvoreno društvo.
Pregled procedura i prepreka za priznavanje stranih kvalifikacija u Srbiji (2012)
-
Izveštaj o procedurama i preprekama za priznavanje stranih kvalifikacija u Srbiji, kako u akademske tako i u profesionalne svrhe, sa fokusom na Univerzitet u Beogradu i Univerzitet u Novom Sadu.
-
Ovaj izveštaj je naručio SPARK.
Podrška osiguranju kvaliteta sistema završnih ispita na nacionalnom nivou u osnovnom i srednjem obrazovanju (2012)
-
Izveštaj o praksama prijemnih ispita u Srbiji i stavovima visokoškolskih ustanova o eventualnim promenama u upisnoj politici. Istraživanje se zasnivalo na analizi dokumenata i strukturiranim intervjuima sa 25 prodekana fakulteta za obrazovanje i pojedinaca koji su nadležni za organizaciju prijemnih ispita na četiri univerziteta u Srbiji.
-
Izveštaj je naručio projekat EU „Podrška osiguranju kvaliteta sistema završnih ispita na nacionalnom nivou u osnovnom i srednjem obrazovanju“.
Mapiranje regionalnih kapaciteta za kreiranje politika zasnovanih na dokazima u Jugoistočnoj Evropi (2012)
-
Izveštaj o regionalnim kapacitetima za kreiranje politika zasnovanih na dokazima u oblasti obrazovanja, koji utvrđuje i pozicionira dokaze, aktere i interakciju u kreiranju obrazovne politike u Albaniji, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, BJR Makedoniji, Moldaviji, Crnoj Gori i Srbiji.
-
Izveštaj je naručio Zajednički klaster znanja za kreiranje politika zasnovanih na dokazima Inicijative reforme obrazovanja u Jugoistočnoj Evropi i Radne grupe za podsticanje i unapređenje ljudskog kapitala Regionalnog saveta za saradnju uz podršku KulturKontakt iz Austrije.
-
Preuzmite izveštaj ovde (engleski jezik).
Procena integriteta/korupcije u obrazovnom sistemu Srbije (2011)
-
Izveštaj o integritetu/korupciji obrazovnog sistema u Srbiji pomoću metodologije procene koju je izradio OECD, fokusirajući se na procenu ključnih elemenata i eventualnih nedostataka u dva domena – obrazovnoj politici i preventivnom okviru.
-
Izveštaj je naručio OECD (projekat INTES), u okviru saradnje sa Ministarstvom prosvete i nauke Republike Srbije.
Pregled srednjeg obrazovanja u Srbiji (2010)
-
Glavni cilj ove analize je bio da se pruži potpuni pregled postojećeg stanja srednjeg obrazovanja u Srbiji i priličnih napora srpske Vlade u reformisanju srednjeg obrazovanja, kao i prikaz preporuka za budući angažman Vlade. Izveštaj se fokusira na ključne elemente sistema srednjeg obrazovanja u Srbiji: organizaciju, učenike, ponudu obrazovanja, nastavnike i finansijska sredstva.
-
Izveštaj je naručila Svetska banka u okviru saradnje sa Ministarstvom prosvete i nauke Republike Srbije.