Vesti


Deset lokalnih samouprava za podršku učenicima iz osetljivih grupa

17. juni 2021.

Predstavnici lokalnih samouprava Aleksinac, Bečej, Bor, Žabalj, Knjaževac, Leskovac, Niš, Novi Sad, Surdulica i Ćuprija su 15. i 16. juna 2021. godine učestvovali na drugom plenarnom radnom sastanku u Nišu koji je organizovao Centar za obrazovne politike, u okviru projekta Zajedno ka srednjoj školi – Podrška deci iz osetljivih grupa u prelasku u srednju školu, koji se sprovodi u partnerstvu sa Dečijom fondacijom Pestaloci i uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. S obzirom da se u navedenim lokalnim samoupravama nalaze škole koje učestvuju u projektu, glavni cilj rada sa predstavnicima lokalnih samouprava bio je razmatranje mera podrške učenicima iz osetljivih grupa.

Saradnja sa lokalnim samoupravama je uspostavljena tokom 2020. godine i podrazumeva i periodične plenarne radne sastanke (prvi plenarni radni sastanak je održan u oktobru 2020. godine u Beogradu).  

Tokom prvog dana sastanka učesnicima su se na temu strateškog razvoja obrazovanja i vaspitanja, intersektorske saradnje, lokalnih budžetskih procesa i uloge civilnog društva u kreiranju i sprovođenju javnih politika obratili dr Snežana Vuković iz Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Dragana Malidžan iz Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije, Milena Radomirović iz Stalne konferencija gradova i opština i Žarko Stepanović iz Ministarstva za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog.

 

 

Drugog dana sastanka predstavnici lokalnih samouprava su predstavili položaj učenika iz osetljivih grupa u svojim sredinama, mere iz oblasti obrazovanja i socijalne zaštite koje preduzimaju i mere i aktivnosti podrške koje planiraju u budućem periodu kako bi i sa lokalnog nivoa bilo dodatno podržano obrazovanje učenika iz osetljivih grupa. Dodatno, razmatrane su mogućnosti za apliciranje od strane predstavnika lokalnih samouprava na različite konkurse kroz koje bi moglo da se podrži obrazovanje osetljivih grupa učenika.