Publikacije


Vodič za nastavničko udruživanje

Preuzmi

Sažetak

Uzimajući u obzir zaključke velikog broja studija koji su pokazali da su nastavnici najznačajniji faktor u školi koji utiče na ishode obrazovanja, Centar za obrazovne politike (COP), Savez učitelja Republike Srbije (SURS), Obrazovanje Plus i Pedagoško društvo Srbije, započeli su višegodišnji projekat (2011-2013) „Razgovori nastavnika o nastavnicima“ koji je inicirala i podržala Fondacija za otvoreno društvo Srbija. Cilj projekta je da se podrži nastavničko samoorganizovanje, kako bi nastavnici u donošenju i sprovođenju novih obrazovnih politika imali aktivniju ulogu. Važan instrument koji se može koristiti za postizanje ovog cilja je „Vodič za nastavničko udruživanje“.

Vodič je prvenstveno namenjen nastavnicima osnovnih i srednjih škola, ali i svim drugim direktnim i indirektnim učesnicima u obrazovanju koji mogu i žele da doprinesu osnivanju nastavničkog udruženja, a time i unapređenju nastavničke profesije. Osim pojedincima, Vodič je namenjen i postojećim stručnim društvima u cilju povezivanja i udruživanja na opštinskom nivou. On ukazuje na to zašto je važno biti član nastavničkog udruženja, pojašnjava mehanizme formiranja nastavničkog udruženja i skreće pažnju na dobit za nastavnika kao pojedinca, ali i za sve one koji ga okružuju – kolege, roditelje, učenike, lokalnu zajednicu, školu, obrazovni sistem u celini – kada su nastavnici i formalno udruženi.

Published in September 2013 in Beograd

Autori

Urednice: Jasminka Čekić Marković, Centar za obrazovne politike; Mirjana Ilić, Savez učitelja Republike Srbije; Tatjana Stojić, Fondacija za otvoreno društvo Srbija

Izdavač

Savez učitelja Republike Srbije, Centar za obrazovne politike, Fondacija za otvoreno društvo

Povezane publikacije